[Epitesz-barkacs] Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 10., H, 09:22:42 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Félreértettél, szó nincs redundáns hálózatról.
> Arról van szó, hogy egy cégé a hálózat, de az nem végez
> végfelhasználói szolgáltatást. Azt a versengő cégek végzik, akik
> egyformán ennek a cégnek a partnerei.
> Jelenleg a hálózat tulajdonosa szolgáltat is, így a saját érdekében
> olyan feltételeket szab a többieknek, amik azok versen helyzetét
> rontják. Erre léteznek szabályozások, amik persze sosm teremthetnek
> tényleges versenyhelyzeti egyensúlyt.

Szerintem a méreteket téveszted el. Szó sincs arról, hogy van a naaaagy
hálózattulajdonos, aki majd diktál a kispénzű szolgáltatóknak, akik csak azért
léteznek, mert a törvény ereje rákényszerítette a nagy hálózattulajt, hogy
viselje el őket!
Szeritnem megfordul a szitu.
Az eredeti hálózattulaj is kétfelé válik, az egyik az ugyanolyan szolgáltató cég
a Vajk által felsorolt infrastruktúrával, mint a többi, újonnan beszálló, és
marad a technikai rész, ami matatja a hálózatot, és ez már kisebb lehet jóval,
mint a szolgáltatók összesen.

Ebben az esetben az erő már odaát van, tehát ha kell, le lehet az egész céget
cserélni, a tulajdont megvásárolni, vagy akár odahatni, hogy ez meg az a rész
máshogy működjön... Itt már nem a kicsi és tehetetlen lakosság áll szemben az
egyszem hálózatkarbantartóval, ami hatóságként értelmezi a saját szerepét, és
legjobb esetben is valami állami hatásra tett valamit, hanem nála akár jóval
erősebb cégeknek szolgáltat, akik a lakosságtól kapják a pénzt, és a választási
lehetőség miatt meg akarják tartani a saját "befizetői" körüket.

A lakosságnak meg előbb-utóbb ez a naaaagy áramszolgáltatói képe megváltozik, és
be fogja látni, hogy erről a bebetonozottságról szó sincs, mert igaz, hogy a
hálózat nem fog elmenni, az oszlopok tényleg be vannak a földbe rögzítve, de
azok tulajdonlása már nem olyan stabil, és le lehet cserélődni simán. Akár
emberenként, akár az egész cég úgy, ahogy van, átkerülhet másik cég tulajdonába,
sőt, meg is szünhet és jöhet egy másik cég, amelyik minden funkciót átvesz.
Méghozzá pont az egymással versenyző szolgáltatók nyomására vagy üzleti
tevékenységének az eredményeként.

Az államnak meg figyelnie kell a kartellezés meg más ronda dolgok miatt, és
ügyesen kell szabályoznia. Nos, én ebben az utobbi mozzanatban látok veszélyt,
valami magyar (agyonkorrumpálós) módit sejtek, de előbb-utóbb kiforrja magát.