[Epitesz-barkacs] Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 10., H, 21:20:24 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Amikor méred, nem nyomod meg picit sem azt a puha rezet?

Valamennyire biztos, de volt, hogy én is gondoltam rá, és utána megnéztem erős
nagyítóval, de nem láttam nyomot. Meg ez nem úgy történik, hogy mérek egyet, és
kész, hanem próbálom egyre lazábban, finomabban mérni. Bejön az is, hogy a mikró
pofái között olyan kicsi a nyomás, hogy a huzal görbe alatta, és széjjelebb
tolja a pofákat, szóval felfelé is lehet tévedni.

Ha látni lehetne valami sík sávot, amit a mérés csinál, akkor ki lehetne
számolni, mi lenne az a méret, amivel ezt kiegészítve kijönne az eredeti
huzalméret, de az eltérés akkora, hogy akkor is néha bizony kisebbnek adódik a
kábelkeresztmetszet, mint a névleges. Szóval mese nincs, tutira csalnak, de nem
mindig, és nem ekkorát, mint ami szóba kerül.

A tömöröknél nem tudom, mi az ábra, azt könnyebb ellenőrizni.