[Epitesz-barkacs] Attetel lancos

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2010. Május. 12., Sze, 00:02:23 CEST

vajk fekete írta:

> azt mondjak az izombol mindent nem tesz jot a terdnek.

Erre nem gondoltam, jó hogy mondod!

> roviden: ha izmot akarsz noveszteni, akkor biztos jo a nemvaltok,
> megtekerem erobol. de az igazi bringasok egyik sem egy kolosszus,
> inkabb allokepessegi sport ez. ahhoz meg az az elonyos, ha tanulsz
> porgetni. 90-100-as csapasszamra kellene allitolag torekedni. az en
> kerekem kerulete 210cm korul van. 25km/h az a kereken akkor 195.6/perc
> fordulat. a 90-es pedalfordulathoz akkor 1:2.17 attetel kellene. 48-as
> nagytanyerral ez 22-es hatso lanckereket jelentene, ami a szokasos
> 11-30 8seb fogsoron harmadik-negyedik korul lenne (a nagytol kezdve a
> szamolast)

Az a helyzet, hogy nem nagyon akarok kardiózni. Világ életemben inkább a
rövid, nagy terhelések mentek jobban (sok évig voltam dobóatléta), és
inkább maradnék is ennél. Pl. tudom, hogy a profi bringások folyamatosan
tekernek, síkon is, lejtőn is, mindig. Nekem meg jobban esik
szakaszosan, kicsit megtolom neki, aztán gurulok. Bár az utóbbi jó sok
időben csak városban bringáztam, ahhoz jobban is illik ez a módi. Lehet
hogy egy napos országúti túrán megtanulnám a rendes bringázást.

> nekem inkabb a 48/17-el megy ez, ami kb 70-es pedalfordulat, es mar
> erre is fejlodni kellett...

A konditeremben és a terheléses szívvizsgálaton is valami 70 körüli
tempóra (fordulat) emlékszem, hogy azt illik tartani, és ahhoz
változtatják a terhelést. Mikor még jártam erősíteni, olyan programot
adtam be, hogy alacsony terhelésről indul, megy felfelé, aztán vissza.
Már nem emlékszem pontosan, de valami 160-180 körüli pulzus és 280W (??)
teljesítmény tartozott a nagy terheléshez, ettől 20 perc után szó
szerint csavarni lehetett a vizet a trikómból.

Gábor