[Epitesz-barkacs] racsni 2

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Május. 12., Sze, 23:47:26 CEST

no, meg lett a kertikapa racsnis gumikereke,
a forgalmazó cégtől gyorsan megkaptam,
már csak " hangolni " , " finomítani "  kellene

"gumi szabadonfutós kerék" gumija: 350x6, 50psa nyomásig
( a KF, Robi, RK, Misina Delta, stb kapálógépekhez)

a forgalmazó meg van, a gyártó még ismeretlen.

a csőtengely a legsimább vascső, aminek a belsejében
hosszanti irányban egy borda fut végig ( nem jut eszembe
a szakszerű megnevezés, minek hívhatják? )
és így a belseje "esztergakést soha nem látott"

a darabolás után a sorja is ott maradt, tehát flex
segítségével lett darabolva, (nem esztergával "leszúrva")
(esztergapad nélkül én is így barkácsolok :-) csak én egy
reszelővel a sorját is el szoktam távolítani )

egy skiccen ábrázoltam a racsnimegoldását, háááááááát
eléggé "barkácsosnak" tűnik, pedig nagy sorozatban gyártott
ketyere.

a kerék  1m kerületű,  15km/h esetén 15000fordulat/óra ->
15000 / 60 = 250 fordulat/perc

a 4kW-os motor 4000 f/perc -ből csinál kb 250 f/percet

4000 / 250 = 1 : 16 lassítás

elég rendes erő hathat a racsni hengeres pöckére,
amikor az egyenes befűrészeléshez csapódik  :-(

(a kérdések a rajzra írva)