[Epitesz-barkacs] Vizen futas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 16., V, 11:24:44 CEST

Auth Gábor wrote:

>   Eléggé "hamis" szaga van, akár a gabonaköröknek... :)

Végülis valóban. Ha belegondolok abba, hogy ha van egy vizisielő, akit húznak,
és a talpán műveli a dolgot, elég jelentős mennyiségű vizet kell, hogy
kispricceljen, itt meg alig van valami.
Azért el kell ismerni, ez a legügyesebb videó a témában. A többi (rengeteget
lehet találni) nyilvánvalóan gagyi, ez még elsőre hihetőnek is tűnt nekem
(szégyen, nemszégyen, ez van).

Viszont azt a gondolatot tartom, amit arról írtam, hogy meg lehetne csinálni
valami szárnyféleség segítségével, hogy egy kellő méretű és alakú cipővel a
vizet tekeri hátrafelé, ezzel tolóerőt tud létrehozni, ami kell a szárnyhoz az
emelőerő létrehozásához. Ezt a tolóerőt úgy hozhatja létre, hogy előre felé
lejtő talpúak a cipők, tehát amikor hátrafelé rúg olyanokat, hogy a vízhez
képest hátrafelé halad a lába, akkor az előreható erőn kívül a lábára felfelé
ható erő is keletkezik. A két erő együtt viheti a súlyát, ha elég intenzíven
képes tekerni.

A szárny hasonlítana egy sárkányrepülőhöz.

Ezt a módszert egyes vizimadarak alkalmazzák felszálláskor.
(Meg a fordítottját is leszálláskor, ez egy időben asszem malév reklám is volt.)

Tényleg, melyik is az a madár, amelyik így száll fel? Fehér, relatíve nagy
testű, és nagyon teker. Nem egyszer láttam már természetfilmekben.