[Epitesz-barkacs] Járda

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Május. 16., V, 18:56:47 CEST

Kormos Imre írta 16 May 2010  18:44 levelében:
> Az út alá kell egy kics murva, valami fólia, hogy ne jöjjön fel a gaz
> (de átengedje a vizet), murva a rönkök közé. Vagy, mivel gyep mellett
> megy ez is végig, besüllyesztem simán gyepmagasságig, és bevetem a
> közét fñmaggal. Ezt könnyebb lenne karbantartani (csak nyirni kell,
> nem kell gazolni), de a nedves földben gyorsabban tönkremegy a fa. Vagy
> az akác örök?
Semmi sem örök, még a beton sem.
Az a szintbe hozott fa a legszebb. Ha teheted, nagyon vastag
törzseket vegyél. Lehet repedt a száradástól, hogy ne adják aranyért.
Jó lenne olyan átmérőjű, hogy elférjen rajta a talpad. Így lerakni is
egyszerűbb, csak tipegőként, lépés távolságra is elég tenni. A kis
átmérőjűekből kénytelen vagy sűrűn, egymás mellé pakolni, hogy
bármiképp teszed a lábad, mindig jusson alá 3-4 darab. Így végül a
vastag törzsekből kevesebbre lesz szükséged.
Szerintem vágd legalább 10 cm vastagra, akkor sokáig tart, mire
elkorhad. Sokat ne foglalkozz a vegyi védelmével. Vákuumos és
túlnyomásos impregnálás híján tartós védelmet úgy se tudsz ilyen
körülmények közé biztosítani. A vegyszer meg csak drága és átszivárog
a környezetbe.
Alapozd le ugyanúgy kavicsággyal, mit a térkövet, fektesd rá és
töltsd ki a közét termőfölddel, aztán mehet a fűmag. Így az alsó
vágásfelülete nem áll a vízben, mert elszivárog. A fűnek meg elég a
10 cm földben levő, meg úgy is locsolod.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu