[Epitesz-barkacs] halozati tuske

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 19., Sze, 17:50:11 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> volna egy jelenség
> egy 50Hz-es 230Voltos halozaton kb. 3másodpercenkénti
> (azaz ütemesen) kb 10-15Voltos feszcsökkenés "villanásnyi"
> ideig ( az én hálózatom terhelésétől függetlenül )
>
> ezt okozhatja pl. egy  nagy kondi, ami " kisütött állapotban "
> kapcsolódik egy hullámhegyre?

Nem valószínű. Fázisjavító kondikat ellenállásokkal szoktak hálózatra kapcsolni,
és nem látszik semmi. Itt valami nagy terhelés, motorindulás, hegesztés lehet a
háttérben. Pl lehet egy automata ponthegesztő, ami 3 másodpercenként csinál egy
pontot. Ez kb 10 periódusnyi időre terheli le a hálózatot, ez már meg is
látszik.