[Epitesz-barkacs] Fw: ronkhasitó kepek

Lord Hamilton minyu at freemail.hu
2010. Május. 20., Cs, 22:30:44 CEST

Szia!

Sajnos a csillogás miatt nem a legjobbak a képek. Mivel egy régi sötét épületben volt, vakut kellett használnom. A menet, az tulajdonképpen a mosdókagyló tartó csavar menetének a folytatása. De nem kell szigorúan ragaszkodni a pontos menetemelkedéshez. A barátom úgy készítette, hogy először is csinált magának egy esztergapadot...................;-)    (igaz, ezt már régen) Nem éppen precíziós, de ilyen dolgokra jó. Megcsinálta benne a kúpot, majd flex-el belevágta a menetet. Tehát az övé is csak megközelítőleg egyenletes emelkedésü és mélységü. Mivel fába kell belehúznia magát, illetve magára kell húzza a fát, ez a fa viszonylagos képlékenysége miatt nem probléma. Amint látható, (ha látható) két lassító áttétel van a masinán. Az első, ami mellett most nincs fenn a motor, ékszíjas, majd a másik már láncos. Itt a jelentkező nagy erő miatt döntött a lánc mellett. A motor 1,5 Kw-os, kínlódás nélkül dolgozik.
A vezető laposvas pedig azért nincs, mert nem kell. Nem fordul el a fa.
Ja és azért a mérőszalagos kép, hogy látszódjék, nem kell magasra tenni a tengelyt, így is jól dolgozik.

Aztán ha van kedved és többieknek is, akik olvassák, nézzétek meg a következőt: http://www.youtube.com/results?search_query=%C3%A1rv%C3%ADz+%C3%A1cson&aq=f
A videó elején, 1 perc 40 másodperc után   látható a kertem, amikor egy hídról filmeztem. Úgy 1,5 méter víz alatt volt. Az a nagy, tó szerü képződmény eredetileg kertek sokasága. Az enyém a legközelebbi, egyszer rá is zoomoltam a cseresznye és diófámra. Életemben először vetettem el bele időben a kukoricám, ami remekül ki is kelt.
Ma már levonult róla a víz, de még nem lehet közelről megnézni, mi is lett a vetésből.
Hát ja, kaland az élet.....................

Misi