[Epitesz-barkacs] Fw: ronkhasitĂł kepek

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Május. 21., P, 14:07:38 CEST

 <szepygab at gmail.com> 2010.05.21. 13:50:53 +2h-kor írta:

> Szerintem az, ami elmosta az autópályát
>
> Udv
>
> szepygab

Ötven év statisztikái alapján jelentős árvizekkel 5-6 évente lehetett
számolni, ehhez képest az elmúlt 9 évben hat alkalommal vonult le nagy
árhullám a magyar folyókon.
http://www.zoldtech.hu/cikkek/20070323arviz
-------
és a szöveg legaljáról:

elmúlt évtizedben átlagosan évi 51 milliárd forint kárt okoztak az árvizek
Magyarországon. Ha az éghajlatváltozáshoz az ország nem alkalmazkodik, akkor a
legkedvezőtlenebb forgatókönyv szerint ez az összeg 86 milliárd forintra
emelkedhet - fűzte hozzá a főtanácsos.

tehát az árvízvédelem  állami elbagatelizálása miatt ezt a 10millió ember
dobja össze :-( , mert
ma mondták, hogy 1milliárd a segélyalap erre a feladatra
-------
A klímaváltozás hatására már most háromszorosára nőtt az árvizek gyakorisága
Magyarországon - mondta Korompay András, a Környezetvédelmi és Vízügyi
Minisztérium (KVM) főosztályvezetője egy szakmai konferencián szerdán
Budapesten.

A csapadék gyors mederbe jutását főként az egyre nagyobb beépítettség okozza,
hiszen a betonon, csatornákban hamarabb éri el az esővíz a folyókat, mint
természetes módon a talajvízen keresztül. A meder vízszállító kapacitásának
csökkenése főként annak a következménye, hogy az állattenyésztés
visszaesésével kevesebb legeltetés zajlik az ár- illetve hullámtereken, így
aztán a jobban elburjánzó növényzet lassítja a folyókat.

A főosztályvezető megjegyezte, hogy az Európai Unióban egyeztetés alatt áll
egy árvízvédelmi irányelv-tervezet. Ez, a remények szerint még az idén életbe
lépő direktíva egyebek között kockázati térképek elkészítését írja elő a
vízgyűjtők területhasználatához kapcsolódóan. A térképek alapján a
területhasználat változtatására később külön uniós pénzügyi alapból lehet majd
pályázni.

Harkányi Kornél, a KVM főtanácsosa előadásában egy egyetemi tanulmányra utalva
kifejtette: az elmúlt évtizedben átlagosan évi 51 milliárd forint kárt okoztak