[Epitesz-barkacs] energiatakarekos ego kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 24., H, 11:29:14 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> energiatakarekos egot tekertem be egy plafonmagassagban levo
> foglalatba
>
> kikapcsolt allapotban kb 2 masodpercenkent villan egyet, mintha egy

Szerelési hiba.

A jelenség lényege, hogy amikor ki van a lámpa kapcsolva, akkor a fázison marad,
a nulla van kapcsolva.
Van az egyik pólusa a lámpának, ami a fázison van, és van benne egy
egyenirányító-kondi táp ugye.
A lámpa másik pólusa is feszen van, bár szabadon. Ennek a kanócnak van
földkapaca, szóval valami picsányi áram folyik rajta a föld felé, ez éppen elég
ahhoz, hogy feltöltse a kondit.

Amikor a kondi fesze elég nagy már ahhoz, hogy be akarjon gyújtani a cső, akkor
megteszi, de mivel a kondiban lévő energia nagyon pici, ez csak egy villanásra
fussa, így kezdődik a dolog előlről.

Nekem is van egy ilyen foglalatom, amibe ha a 6000K-s nagyobb energiatakarékost
tekerem be, az - bár ritkábban - jóval nagyobbakat villan.

A leírtakat egy fázisceruzával tudod ellenőrizni. Le van oltva, de ott a fázis a
lámpán vagy a foglalatban.

Ha nem akarod áthuzalozni, megoldás lehet a lámpával párhuzamosan kötni valami
ellenállást, ami lenyeli a maradék vezeték kapac áramát.