[Epitesz-barkacs] konnektor es szuro

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 24., H, 20:15:33 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> a mellekelt rajzon a piros nyil által mutatott kondikkal
> szurik a halozati csatlakozast

Nem csak. A C4 jelű 220nF-os is azt teszi, csak ez diff jelre.

> a sorosban kotott  2 db 4n7 kondik kozepe van a
> foldelesre kotve es egyben a femhazra
>
> azt tudom, hogy ha valami foldelesi gond van, akkor csip
> a femhaz.

Igen, mert a két kis kondi kiközepeli, tehát a fémházon 115V mérhető nagy belső
ellenállású műszerrel.

> ha le van rendesen foldelve, akkor 230V és 4,7nF kondi adatokbol
> lehet(ne) kiszamolni a "terhelest" (ami a forgomorgot  is tekergeti)
>
> a forgomorgom  mennyit erzekel belole?

Ezek meddő áramot hoznak létre (4,7nF: 0,34 mA, 220nF: 15,9 mA), nem forog tőle
a forgómorgó.
(Ha wattos lenne az áram, kb 3,7W, ez évi kb 32kWh-t jelentene, de így csak
3,7VA.)