[Epitesz-barkacs] Elvi kerdes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Május. 26., Sze, 23:47:04 CEST

Balázs Bámer  <bamerbalazs at gmail.com> 2010.05.26. 22:13:09 +2h-kor írta:

> Szervusz Mágus!

> Érdekes, mi akartunk kérni ideiglenes/részleges használatbavételit
> mert kell a hőszigetelési pályázathoz )-: de nem adnak nekünk csak ha
> mindenütt teljesen kész lesz bent. Az persze most nem megy. Az sem
> számít hogy tök jól lakható, van fürdőszoba konyha stb minden.. Persze
> a hozzátoldás előtt a málló vakolatú víz és csatorna nélküli rossz
> tetejű épületre pályázhattunk volna, mert az kész lakóház...

"1997. évi LXXVIII." törvény

Az építmény használatbavétele

44. § (2) A használatbavételi engedélyt meg kell adni, ha az építményt
!!! vagy egy részét !!!
- építési engedélyhez kötött építési munka esetén - az engedélynek
megfelelően,
rendeltetésszerű és biztonságos használatra alkalmas módon építették meg.
-----
itt egy jó leírás a mai "minimális feltételekről"

http://www.albertirsa.hu/polgarmesterihiv/pdf/hasznalatbaveteli_engedely_kiada
sanak_feltetelei.pdf

HASZNÁLATBAVÉTELI ENGEDÉLY KIADÁSÁNAK FELTÉTELEI
A használatbavételi engedély kiadásának minimális feltételei a fő
épületszerkezetek 100 %-os
készültsége mellett a következők:
--------
a fenti minimumokból
csak kívülről, helyszíni szemle nélkül az én falusi ép. előadóm nem vette
észre, hogy
"Az épület homlokzatára legalább alapvakolat felhordása" sincs meg. és
500ezer bírsággal fenyegetve figyelmeztetett, hogy kérjek használatba vételit,
mert
ő a tetőtéri szobánál függönyt látott, ami szerinte = a használatba vétellel.
(  persze "a jegyző nevében" osztogatta az észt :-) , aztán a jegyző kénytelen
volt
elvenni tőlem  ezt az előadót, és az én ügyemben egy másikat kijelölni, aki
az egyik visszavonó határozatában a "gipsz jakab"-ot nem cserélte ki a
határozatának
rendelkező részében, így a "gipsz jakab" miatt javítást kellett kérnem :-)  )

és a sok hülyeségükből csak egy esemény volt :-)

pl, Téged építéshatóságilag nem neveztek át "gipsz jakabnak"?

.