[Epitesz-barkacs] kemeny belescso -> megoldas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 27., Cs, 19:36:14 CEST

Zsolt wrote:

> igen szerintem is az anyag szar, mert az alsó gyújtő edény alja az
> olyan mint ha új lenne, míg az oldala meg egy lyukas.....

És az az "új lenne" rész hasonlít legalább egy konyhai rozsdamentes edény
anyagához?

> szóval elmentem a bótba, vissza vittem nekik megnézték aztán adtak
> egy másik csövet, azért elő jött egy ember is aki elkezdett
> okoskodni, hogy azért lyukadt ki mert hozzá ért a habarcs és az lúgos
> közeg.

Na persze.

> hehe.... mintha nagyanyáink éppen hamuból főzték volna a szappant...
> tehát akkor nem bírja ki a lúgos hamut ? idióta.... !
>
> hab a tortán, hogy ahol lyukas ott egyáltalán nem volt habarcsos....
> :)

Ha ezt elmondtad volna, akkor meg az lett volna a baj, hogy "nem ér hozzá a
habarcshoz". :-) Betojás azért, ennek olyannak kéne lennie, hogy se habarcstól,
se bármiféle szokványos tüzelőanyagtól ne károsodjon, max koszos lehet. Tehát,
ha belülre bebújik a kismanó, és szépen lemossa szivaccsal, akkor olyannak kéne
lennie, hogy ne lehessen megkülönböztetni az újtól. Kívül detto, csak ahhoz nem
kell kismanó. :-)

> ez látszik itt:
> http://telectronic.hu/lomtar/100_3402.jpg

Te, ez egy golyóütötte lyuk! :)

> ez a másik oldala:
> http://telectronic.hu/lomtar/100_3403.jpg

Ezt meg géppisztoly-sorozat érte. :-)

Sejtek valamit: össze van hegesztve hosszában, csak szar anyaggal csinálták. Pl
normál CO2-höz való vashuzallal. A lyuk meg véletlen keletkezett, hegesztés
közben átért a huzal, és kiégette a csövet, amit aztán befoltoztak talán, ezért
nem látszott, de a befoltozás is ugyanazzal történt, aztán szépen megcsiszolták,
nem láttad meg.

> ez meg az új cső:
> http://telectronic.hu/lomtar/100_3409.jpg
> http://telectronic.hu/lomtar/100_3411.jpg

Nna ez se tűnik különbnek! Meg lehetne tesztelni valami erősebb savval a
hegesztési pontokat. Itt lehet az eb elhantolva. Lehet, hogy a mágnes is fogja!!
Vagyis jó eséllyel ez ugyanúgy szét fog menni. Én már láttam savállót hegesztve
(paksi atomerőmű az építés fázisában, rengeteg hegesztést láttam ott, de később
bortartályokat is), ilyen elszíneződött hegesztéseket sosem. Ugyanolyan színű!
Sőt, van egy elektropolírozó cég is a kuncsaftok között, ott a varratok is
tükörfényesek vagy mattok (kezeléstől függően). A tükörfényes: meleg tömény
kénsavban áram alatt a maratós oldalon, a matt meg tömény salétromsav. Az
anyagok nem fogynak el a savakban!!!

Szerintem ez az áramtérben percek alatt elfogyna, mármint a hegesztéseknél.

> na mind1 kicseréltem a csövet.
>
> a napokban nekilátok visszafalazni.

Részvétem. Azért valahogy ki kéne próbálni ezt a savállóságot!