[Epitesz-barkacs] kemeny belescso -> megoldas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 27., Cs, 20:41:37 CEST

Zsolt wrote:

> de ez ponthegesztésnek tűnik, legalábbis nagy erővel össze nyomottnak
> látszik, mert a pontoknál össze van egymáshoz nyomva a lemez és olyan
> mintha dornival összeütötték volna egyáshoz a két lemezt és aztán
> nagy áram szétfröccsenti az anyagot.
>
> ilyen közelről:
>
> http://telectronic.hu/lomtar/100_3413.jpg

Hát jó, de akkor is valami itt változhatott.

> a mágnesességet illetve egyébként tényleg, hegesztéseknél enyhén
> mágneses.

Nem tudom, mi a változás, valami metallurgiai téma lehet, fogalmam sincs, hogy
és hol lehetne utána nézni.
Amit ki lehet próbálni beépítés előtt, hogy a cső végét legalább, hogy ne az
egész károsodjon, belelógatod pl 30%-os sósavba (ezt még lehet kapni, de 20-asat
biztos). De szóba jöhet valahol némi salétromsavas próba is.
Elvileg egyik se kellene, hogy bántsa, viszont a salétromsav a natúrközeli vasat
viszi rendesen, sőt, melegen még jobban viszi. Melegen lehet, hogy a sósav is
láthatóan.

Ez a próba elég lehet arra, hogy ha pl a végén 5 centin kioldod a hegesztéseket
úgy, hogy az anyag többi része tökéletesen sértetlen marad, akkor elmehetsz
hozzájuk, hogy vissza a pénzt, különben ejnyebejnye, meg kártérítés... (ehhez
jobban értesz), és máshol jobbat kellene szerezni, ahol pl awival hegesztettek,
vagy MIG (tehát mint a CO2 huzalos, csak ez argonnal megy).

> akkor most mit tegyek velük ? ezek már 10 éve ugyanazt gyártják.

Ez neked nem vígasz, ugyanúgy szét fog rohadni. Lehet, hogy gázra jó, de nem
tenném le a nagyesküt. Lehet, hogy az elektróda, ami összenyomja, beleszól az
ötvözők összetételébe vagy ilyesmi. Vagy puszát a felhevítés oxigénes
környezetben elcseszi az anyagot. A savállókat bármivel hegesztik, mindig argon
alatt szokták. A króm pl kiválóan tud oxidálódni, ezért is nem bántja sokminden,
és ha a hevítéstől (megolvasztás) kiég belőle sok króm az adott ponton, a
maradék már jelentős részben natúr vas. Ez persze csak agyalás, lehet, hogy
egész más a jelenség oka. Lehet, hogy ha védőgáz alatt ponthegesztenék, akkor jó
lenne, lehet, hogy nem, tényleg nem egyszerű a kérdés.

> bontsam le a 2 kéményt teljesen és vigyem vissza nekik a csöveket, azt
> fizettessem meg velük még a kémény elbontás és újra építés költségeit
> is ? valószínűleg évek mire pert nyerek, ha nyerek ....

Hát sajnos ez is egy lehetőség, de van egy másik is: ők odaadják neked az új
anyagot, amit az általad kifejlesztett technológiával csinálnak ezentúl, ami nem
károsítja az anyagot. (Védőgáz alatti ponthegesztés). :-) De persze ki kéne
próbálni, és maratásnak is ki kéne tenni.

Előtte azért valahonnan egy másmilyet kéne keríteni, és azt is megmaratni, a
vásárlás előtt pedig a hegesztést mágnessel ellenőrizni.

Debonyolult az élet!! Hálistennek még messze a fűtési szezon. Na de 2 kéményt
lebontani azért vad dolog, akárhogy is nézzük. Fogalmam sincs, hogy tudod úgy
megúszni, hogy anyagilag ne járj nagyon rosszul.