[Epitesz-barkacs] elemes kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 29., Szo, 16:13:14 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ez a töltő 70mA-es delejt ad az AAA akkuknak,
> mennyire tudná feléleszteni ezt az elemet?

Valszleg még egy zseblámpát is tudna működtetni, de kérdés, milyen állapotban
volt korábban. Ha már ki lenne folyva, már kevésbé lenne hatásos a dolog.

Arra vigyázz, hogy ha ez nem letiltós vagy lekapcsolós töltő, hanem rajta marad
az áram akármeddig, akkor történhetnek balesetek. Pl kifolyik belőle a nafta,
vagy ha jól tömített, először forró lesz, később meg felrobban. Na persze a 70mA
1,5-1,8V-on nem ad nagy teljesítményt, tehát egyáltalán nem lesz meleg (1,8V-tal
számolva 0,126W, attól max langyos lesz, ha egyáltalán...) Szóval érdemes résen
lenni. Én 1-2 óránál nem hagynám többet rajta.

Az én töltőm beletol 0,4A-t, ha AAA-ra és NiCd-re állítom, de csak másodpercekig
tudja, mert hibajelzéssel kiszáll. Azért érdekes, hogy vannak olyan elemek,
amiket sokáig tölt, és zöld leddel fejezi be, fel is melegíti. Persze attól még
azok nem olyanok, mint az aksi.