[Epitesz-barkacs] kulso tekercs?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Május. 30., V, 17:46:11 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.05.30. 16:34:43 +2h-kor írta:

> Hát bizony ez sokkal egyszerűbb lenne! Van alkalmas vasad hozzá?
> A generátorosdi elég kemény meló lenne, és valszleg igényelne valami kezdő
> delejt (akku) a gerjesztése.
>
> Persze kérdés, mekkora világítást akarsz, el tudná-e látni a kis tekercs.

egy ilyen gyújtótekercs mérethez hasonló tekerccsel egy motorkerékpár
világítása
szokott megoldódni.

a világításról azt már látom a kerti traktorra vonatkozóan, "energiaellátásuk
olyan legyen,
hogy a jármű álló helyzetében is világíthassanak, " , a 118. § végén

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet. a közúti járművek forgalomba helyezésének és
forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

Távolsági fényszóróra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

41. § (3) Távolsági fényszóróval fel szabad szerelni a mezőgazdasági vontatót
és a lassú járművet is. A járműre felszerelhető távolsági fényszórók száma:
a) mezőgazdasági vontató és lassú jármű esetében  2 db,
b) 1,30 méternél nem szélesebb lassú jármű esetében elegendő  1 db.

Tompított fényszóróra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
43. § (1) Tompított fényszóróval minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és
- a 118. §-ban említett kerti traktor kivételével - minden lassú járművet fel
kell szerelni.

Helyzetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

54. § (1) Két első és két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell
szerelni - az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt és a 118. §-ban említett kerti
traktort kivéve - minden gépjárművet....

Kerti traktorra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

118. § Az egytengelyes motoros részből és hozzákapcsolt egytengelyes
pótkocsiból álló, a közúti közlekedésben egy egységként résztvevő, és 15 km/h
sebességnél gyorsabban haladni nem képes lassú járművet (a továbbiakban: kerti
traktor), ha a lassú járműre előírt követelményeknek nem felel meg, legalább a
következőkkel kell felszerelni:

a) olyan, a vezető által menet közben is működtethető és rögzíthető
fékberendezéssel, amely a járművet bármely terhelési állapotában legalább 2
m/s2 lassulással lefékezni, és a terhelt járművet 18%-os lejtőn megtartani
képes,

b) olyan kormányberendezéssel, amely a 33. § (3) bekezdésében meghatározott
követelményeket kielégíti,

c) előre fehér, hátra piros fényt adó, éjszaka, tiszta időben legalább 150
méter távolságból látható, nem vakító lámpával (lámpákkal) amely a jármű előtt
az utat legalább 10 méter távolságig megvilágítja, az 1,60 méternél nem
szélesebb kerti traktoron e lámpát (lámpákat) a jármű bal oldalán, az 1,60
méternél szélesebb kerti traktoron e lámpákat a jármű bal és jobb oldalán
egyaránt el kell helyezni, elhelyezési méreteikre a helyzetjelző lámpákra
vonatkozó előírásokat kell alkalmazni és
!!!!!
energiaellátásuk olyan legyen, hogy a jármű álló helyzetében is
világíthassanak,
!!!!!

d) a 117. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott fényvisszaverőkkel,

e) a 117. § (1) bekezdés d) pontjában meghatározott fényvisszaverő táblával,

f) mind az egytengelyes motoros részt, mind a hozzákapcsolt pótkocsit első,
fehér színű, nem háromszög alakú fényvisszaverővel.

a reflektorokat és tompítottat megúsznám, de az "álló helyzetben is
világíthassanak"
miatt egy valamekkora akku azért kellene, hogy a 150méterre nem vakító
"kielégüljön"
mindkét oldalra.