[Epitesz-barkacs] parapuffer

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 31., H, 15:02:21 CEST

vajk fekete wrote:
> azert szamolnak azzal, mert 365 nap a ciklusido. tehat ha fel ev
> toltodest kibir a szerkezet, akkor ok, mert a masik fel evben
> kiszaradas lesz. ha felevnel hosszabb lenne a toltodes, akkor a masik
> kevesebb mint fel ev alatt eselye sem lenne kiszaradni.

Inkább úgy mondanám, hogy fél évvel számolnak, mint félperiódusidővel, de ettől
még a cucc akár 2 hónap alatt is elérheti az állandósult állapotot, ha kap
ilyenre lehetőséget.

Ha pedig olyan a fal, hogy óriási a párafelvevő képessége, pl 1 méter vastag,
kintről lezárt vályog vagy mészkő, vagy ytong..., akkor lehet, hogy az év során
csak kismértékben ingadozik bent a páratartalom mindentől függetlenül, azaz
szépen kiközepeli az évi folyamatot.

Szóval nyugodtan lehet az egészet valamiféle RC-vel modellezni szerintem.