[Epitesz-barkacs] szabadsaghegyi digit tvado?

gyapo gyapo at freemail.hu
2010. Nov. 1., H, 09:39:04 CET

>lóg egy függõón, és kb 40fokos szögbõl jön a nap
>
>ebbõl hogyan lesz függõleges, hogy a hegyére felülrõl
>jöjjön a fény?

Nem ugy, hanem a fuggoleges palca vegenek az
arnyekat kell bejelolni egy feluleten, ennek a
gorbenek a legmelyebb pontjan delel a Nap. Arra a
pontra (vagy a palcat es a pontot osszekoto
egyenes barmely pontjara ) egy masik fuggoleges
palcat kell allitani, es megvan az eszak-del
irany. Ha a deli idopont is kell, akkor masnap,
amikor az elso palca arnyeka fedi a masodik
palcat, akkor van del. A precesszio miatt ez nem
lesz teljesen pontos, de a meresi hiba alatt lesz joval az elteres.
A zenit felrevezeto volt, nem is tudom honnan
szedtem, nem azt kell kimerni, hanem a Nap legmagasabb poziciojat.

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu