[Epitesz-barkacs] szabadsaghegyi digit tvado?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Nov. 1., H, 13:42:56 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.11.01. 13:17:54 +1h-kor írta:

> Hát te tudod, de el tudom képzelni, hogy ezek is hátrányosan érintik a
> vételt.
> Ha lehetséges, még nincs semmi fixre szerelve, próbáld ki, mi az ábra, ha
> semmi
> az égvilágon nem esik útba neki a vételhez.

> Az RTL nem mérvadó, mert - szerintem - valami bődületes teljesítménnyel
> nyomulnak. Az akkor is jó, ha befogok valami távolabbi adót, nem is kell
> foglalkoznom azzal, hogy az antenna merre áll.

> Hát kb ez az ábra, szóval  ha kicsi a venni kívánt adó, akkor célszerű a
> geometriai viszonyokat javítani.

a Kőbányán levő Száva utcai sokkal közelebb van, mint a Széchényi hegyi, tehát
a Széchenyi hegyről nézve  Gyál határa a "szopóágon" van, és érdemes lenne
a Száva utcát  is kipróbálni :-(  bár az csak  0,6 kW-ról 2,4 kW-ra
emelkedett.
a Széchenyi hegyi meg 40kW-ra

elgondolkodtató, hogy szerintük ugyanolyan teljesítménnyel nyomatják mindegyik
műsort, én pedig az 59. sávhoz képest sokkal gyengébb 62-es miatt egyelőre
fizetős műsort nem merek rendelni, mert a számomra silányabbul vehető
62-esen van, tehát a fizetőssel is szopnék, hiába ugatják, hogy már 40kW-os az
adó :-(

itt van a cikk lényege:

2010 junius 11-én megjelent hír:

http://www.hwsw.hu/hirek/44737/antenna-hungaria-dvb-t-mindig-tv-extra.html

Újabb adóval bővítette ki eddig két telephelyből álló budapesti digitális
adóhálózatát az Antenna Hungária. A Hármashatár-hegyi adó bekapcsolásával
főleg Észak-Buda és Észak-Pest lefedettségén javítottak.
hirdetés

A ma üzembe állított adó egyfrekvenciás SFN (Single Frequency Network) módban
sugároz a Széchenyi-hegyi és a Száva utcai adókkal, vagyis a frekvenciakészlet
gazdaságos hasznosítása érdekében egy-egy műsorcsomag mind a három budapesti
adóállomás esetében azonos frekvencián érhető el (746 és 802 MHz). Az Antenna
Hungária közleménye szerint az ezáltal kedvezőbbé váló vételi viszonyok főként
Észak-Pestet, Észak-Budát, valamint a Dunához közel eső területeket érintik. A
műsorszóró ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy a kedvezőbb vétel érdekében
szükséges lehet az antennák átpozicionálása is.

A kibocsátott rádióengedély alapján a maximális ERP (Effective Radiated Power
- effektív kisugárzott teljesítmény) mintegy 9 kW mindkét multiplex
vonatkozásában. A két meglévő budapesti digitális adóállomás februári
teljesítményemelését követően a Hármashatár-hegyi adó elindításával még
kedvezőbb lehetőségek nyílnak a digitális földfelszíni televíziós
szolgáltatások vételére a fővárosban és környékén élők számára.

Javuló lefedettség

A MinDig TV szolgáltatás vételi karakterisztikája az országos lefedettség
folyamatos növelése ellenére idén februárig éppen a fővárosban volt a
legrosszabb, nem számítva azokat a megyéket, amelyeket jelenleg !!!!
egyáltalán nem ér el a sugárzás. A fővárost lefedő két adótorony
teljesítményét a Magyar Honvédség - egyébként már évek óta nem használt -
katonai célú frekvenciáival való interferencia miatt kellett korlátoznia az
Antenna Hungáriának.

Ezt a korlátozást oldották fel - egyelőre csak részlegesen - február
közepétől, így mindkét multiplex ERP értéke (az OMK esetében) jelentősen, 6,3
és 10 kW-ról 40 kW-ra emelkedett Budapest körzetében. Az adók !!!!!
teljesítménye a simulcast sugárzás végével, azaz az analóg adások
lekapcsolásával (erre 2011. december 31-én kerül sor) várhatóan tovább nő
majd. A X. kerületben található Száva utcai adónál is jelentős
teljesítményemelésre került sor, a maximális ERP ezen a telephelyen 0,6 kW-ról
2,4 kW-ra emelkedett.

Az Antenna Hungáriának a lefedettség növelése mellett láthatóan eltökélt
szándéka a csatornaválaszték további bővítése is:a cég május végén indította
el MinDig TV Extra nevű szolgáltatását, mellyel nyolc új, fizetős adót
vezetett be a hazai kereskedelmi DVB-T szolgáltatás kínálatába. A hatósági
szerződésben vállaltak szerint emellett a lakossági elérés pedig négy újabb,
országos telephely bekapcsolásával idén év végére eléri majd a 95 százalékot.