[Epitesz-barkacs] hoszigeteles eredmenyek

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Nov. 4., Cs, 05:40:12 CET

Hofferek Attila  <hofi at soka.co.hu> 2010.11.03. 20:49:19 +1h-kor írta:

> Hello,
> akkor mit ajánlanál két kb 25nm-es helyiség kifűtésére? Mindenre vevő
> vagyok, a falban kb 160 cm hely keletkezne, a kémény közvetlenül a
> kályha mellett fut(na)! :)

ha a méret behatárolt, akkor az (szerintem) keményen behatárolja, hogy
hány tonna téglát tudsz belepakolni a füstjáratok közé, és pl 1 tonna tégla
kevesebb hőt tudna tárolni, mintha lenne helyed 2 tonna téglát
beleépíteni

én valahogy úgy próbáltam értelmezni, hogy arányaiban
az 1járat kb 5m füstjárat,  a 2járat kb 10m füstjárat
a 3járat kb 15m füstjárat, és
az én olvasatomban
az sem mindegy, hogy fával tüzelek (hosszú láng a sok
illóanyag  kiégéséhez) vagy koksz (esetleg faszén)
ég el, ott a "rövid láng" miatt kevesebb füstjárat kell
ha meg gázégőm van, akkor csak 15centiméter a
láng hossza