[Epitesz-barkacs] motor kerdes nekem is.

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2010. Nov. 5., P, 10:22:42 CET

sziasztok,

akarok csinalni egy rendes forgacselszivot.

a bolti 30ezer cuccokon a turbinahaz muanyag, a lapatkerek muanyag, 750W 2800
motor hajtja tengelyrol a kb 25cm lapatkereket. ilyet nem akarok.

veszek ipari cuccba valo hegesztett/szegecselt acellemez lapatkereket, kb
ugyanakkora, a gep amibe valo szinten 750W.

a kerdes: van egy 1kW aszinkron motorom egy olcso funyirobol. nyitott, es a
funyiroban volt a tengelyen a kes alatt egy turbina, ami brutal hutest adott
neki.

az a kerdes, hogy alkalmas lehet-e ez nekem az elszivohoz? nincs benne az
elszivott legterben, csak a muhely legtereben. burkolatot nyilvan csinalok neki
 - mennyire lehet alkalmas akar 1-2 ora folyamatos uzemre?
 - az hogy nyitott mennyire baj? max finom port kap, faj az neki?
 - a hutese mennyire lehet kritikus? kellene a masik vegere propellert faragni,
vagy egy kulso muszerventivel hutest csinalni neki?

ha ez a motor nem jo, akkor milyen motort kellene szerezni? gondolom zartat,
aminek van a seggen venti. tovabbi szempontok?

vajk