[Epitesz-barkacs] tengelyiranyban tamasztas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 6., Szo, 17:30:36 CET


Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> "....rendben tartott transzmissziós hajtás hatásfoka inkább nagyobb,
> mint kisebb az elektromosénál "

Hogy te miket nem találsz!

Asszem nincs minden figyelembevéve.
Ha úgy nézzük, hogy van egy tengely, amin van egy ilyen laposszíjnak való 
henger, és itt tekintjük a betáp energiát, és megnézzük, hogy a szíjhajtás 
túlvégén mi jön ki a másik tengelyből, akkor persze, hogy jó hatásfok jön ki.

De ha úgy nézzük, hogy van egy üzem, amiben többféle gépentyű kell legyen, de 
nem kell, hogy ezek mind egyidejűleg járjanak, de a hajtás ilyen, akkor mind 
jár, és fogyaszt, surlódik...

Az meg más kérdés, hogy ha a villanymotornál a betáp vill energiát vesszük 
kiindulásnak, míg a transzmissziós mókánál meg a mechanikai teljesítményt, akkor 
tévedünk.

Az kétségtelen, hogy egy nagyon nagy villanymotor hatásfoka sokkal jobb, mint 
egy icipicié, aminek elektromos okai vannak. Ha csak tengelyvégtől nézzük a 
dolgot, akkor a valamit közvetlen hajtó villanymotor nyilván jobb hatásfokú, 
mintha innen még jön egy szíjhajtás.

Az egésszel csak azt akartam mondani, hogy nem célszerű az egyik létrát 
összehasonlítani a másik tojással. :-)

hjozsi 



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról