[Epitesz-barkacs] tengelyiranyban tamasztas
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 6., Szo, 17:30:36 CET
Mágus Bérprogram Demo wrote:
> "....rendben tartott transzmissziós hajtás hatásfoka inkább nagyobb,
> mint kisebb az elektromosénál "
Hogy te miket nem találsz!
Asszem nincs minden figyelembevéve.
Ha úgy nézzük, hogy van egy tengely, amin van egy ilyen laposszíjnak való
henger, és itt tekintjük a betáp energiát, és megnézzük, hogy a szíjhajtás
túlvégén mi jön ki a másik tengelyből, akkor persze, hogy jó hatásfok jön ki.
De ha úgy nézzük, hogy van egy üzem, amiben többféle gépentyű kell legyen, de
nem kell, hogy ezek mind egyidejűleg járjanak, de a hajtás ilyen, akkor mind
jár, és fogyaszt, surlódik...
Az meg más kérdés, hogy ha a villanymotornál a betáp vill energiát vesszük
kiindulásnak, míg a transzmissziós mókánál meg a mechanikai teljesítményt, akkor
tévedünk.
Az kétségtelen, hogy egy nagyon nagy villanymotor hatásfoka sokkal jobb, mint
egy icipicié, aminek elektromos okai vannak. Ha csak tengelyvégtől nézzük a
dolgot, akkor a valamit közvetlen hajtó villanymotor nyilván jobb hatásfokú,
mintha innen még jön egy szíjhajtás.
Az egésszel csak azt akartam mondani, hogy nem célszerű az egyik létrát
összehasonlítani a másik tojással. :-)
hjozsi
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról