[Epitesz-barkacs] Párátlanító gép

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 10., Sze, 12:43:25 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Volt nálam kölcsön egy ipari berendezés, amolyan talicska méretű,
> kerekeken guruló kütyü.
> Ha jól emlékszem 2 LE körüli teljesítményű kompresszor volt benne.
> Az simán kifacsart egy diszperzites vödör (20 l) vizet egy nap alatt
> a párás helyiség levegőjéből.

Ezt meg tudom érteni, de te se mérted meg, hogy mennyit is vett fel. Gondolom
nem folyamatosan ment. Amúgy egy sima klíma adatai is ilyesmik, az ugye csak
1,1kW körüli (ami itt van), szóval kb másfél LE, és óránként ki tudott venni
nagyon nedves levegőből valami 1,2 liter vizet. Ez meg kb 2kW leadott hőt
jelent, tehát ez se olyan szuper. De hát ezt se mértem én se, mert akkor az nem
volt fontos.

Asszem meg kell békélni a 2 körüli COP-pal. A kis kütyü, amit venni akarok,
nincs 400W-os sem, szóval nem ez fogja befűteni a helyiséget, főleg, ha nem
állandóan megy.

Viszont az a penészölő, amit már írtam itt, a soudal, eszméletlen hatásos. Egy
feketéllő falon alkalmaztam, méghozzá 2 hónappal ezelőtt, és még halvány nyoma
sincs, hogy vissza akarna jönni, pedig voltak tökfekete részek is.