[Epitesz-barkacs] pex vagy mu-III

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 12., P, 14:38:23 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> Józsi említett levegő/levegő hőcserélőhöz
> MÜ-III 16 vékony falú védőcsövet
> vagy
> esetleg  Pex-Al-Pex csövet

Én csak vagy nélkül említettem, mint lehetőség. Ennek előnye, hogy jó vékony,
tehát nem lesz nagy hőfokesés a felület két oldala között, másrészt mivel pvc,
ragasztható.

> az 5 réteg miatt a hőcsere rosszabb lenne, mint 1 rétegesnél?
> (a  pex legalább 5x ára biztosan elgondolkodtat )

Sokkal, már eleve a falvastagsága is jóval nagyobb, még ha ennek egy része alu
is.

> azért merült fel bennem, mert valamennyire hajtogatni is kellene,
> mert U alakban kellene

Már mér kéne U alakba hajtani?

> a  2,5méteres mü-III -at egy rugóval belülről "megtámasztva"
> meg tudnám hajtani

Vagy gumizsinórral (gumiból készült gömbvassal. :-) )

Ha csak 1 hajlítás kell, akkor egy feltekert drót is megteszi, de ha több, akkor
annak jó anyagú rugónak kéne lennie, különben a kihúzáskor további
felhasználásra alkalmatlan lesz.

Nem lehet, hogy kapni lehet ezekhez a műanyag csövekhez idomokat, amiket szintén
pvc ragasztóval össze lehet tömítettre ragasztani?

Azért jobb, ha egyenes, mert akkor a tisztítás is könnyebb, meg ha kondenzvíz
jön össze, egyértelmű a kifolyás.