[Epitesz-barkacs] pex vagy mu-III

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 12., P, 16:21:30 CET

Hofferek Attila wrote:

> A műIII-as csőben van csomó lágyító. Hidegen lehet hajlítani...

Na de nem úgy lágy, mint egy locsolócső! Ami van benne, az olyan nagy csomó nem
lehet. Láttam már olyan pvc-t, amiből kijött a lágyító, pl trafóolajban hosszú
ideig úszó hajlékony pvc kábeleket, huzalokat. Azok törékennyé válnak, de persze
valamennyire még hajlíthatóak. Nekem puhábbnak tűnnek még ebben az állapotukban
is, mint ezek a barna pvc villanycsövek.

További tapasztalat, hogy levegőn nem akaródzik kijönni a lágyító, olajos közeg
kell hozzá. Pl lehet, hogy ha konyhai levegő (olaj aerosolos) meg kifelé rajta,
akkor az olaj ki fogja oldani, de akkor is csak az olajba fog beleoldódni, amit
időnként célszerű kimosni onnan.

De a lényeg, hogy ha mégis levegőbe kerülne, óriási a hígítás. Olyan nagy, hogy
szerintem ha létezne RO levegő :-), akkor a pvc csövön átáramolva az is maradna.