[Epitesz-barkacs] Párátlanító gép

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 15., H, 11:20:52 CET

vajk fekete wrote:
> a gyari megoldas olyan, hogy egy sapka van a homeron, ami alulrol
> mint kanoc huzza fel a vizet allandoan, nem tud megszaradni. es egy
> kicsi venti fujja.

Ez érdekes megoldás. El tudom képzelni, hogy ez a sapkaféleség belül üreges,
tehát valahogy átjut a levegő, de a belső részén már azért se tud melegedni,
mert körbeveszi az egészet egy olyan burok picit távolabb, ami már eleve
harmatpontkörüli hőfokú. Szóval hungarocell helyett volna ez a sapka. A venti
meg eléri, hogy a szöveten át bejusson a kinti levegő a sapkán belülre. (Bár nem
tudom, hogy pontosan mit értettél sapka alatt, én olyasmire gondoltam, hogy van
egy cső alakú szövet, ami belenyúlik a vízbe, felül beszűkül, és lefelé
folytatódik, itt veszi körül a mérő érzékelőjét. A lefelé és felfelé menő rész
között meg levegő van. A venti átfúj szerényen a külső rétegen, de bentre már
csak lehűlt levegő jut. Hm. Ezt ki kéne próbálni, nem olyan nehéz megcsinálni.)

> amit irsz, a melegedes, az jo kerdes. az a tippem, hogy ha mar beallt
> a harmatponti homersekletre, akkor melegedni csak a feluleten tudna,
> a parolgas viszont szinten a feluleten tortenik. tehat utanna a
> parolgas tartja az egyensulyt a melegedesssel

Na igen, de ha van párolgás, akkor az már harmatpont feletti hőmérséklet.