[Epitesz-barkacs] Felborult egy 13 szintes ház

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 19., P, 15:44:07 CET

Zsolt wrote:

> Ugyan nem friss a téma de azért úgy gondolom, hogy érdemes megnézni az
> alapozásnak nevezett néhány beton csövet..
>
> http://koos.hu/2009/06/28/sanghai-i-10-emeletes-haz-elfektetve/
>
> Az a röhej, hogy ezek a kínaiak ugyanúgy elvékonyítanak mindent mint a
> műanyag termékekben, hogy ne tartson sokáig..
> Még a vasalást is kispórolták belőle...
> De itt ráfaragtak, mert még el sem adták és már tönkre ment :))))

Mintha máshol olvastam volna róla, hogy olyasmi is befolyásolta az eldőlést,
hogy valami óriási adag földet vagy sittet termeltek ki az egyik oldalról, és
hordtak át a másikra. Vagy valami ilyesmi.

Persze az látszik, hogy az alapozás, ha nem is maradt ki, messze nem a megfelelő
mértékű, mélységű, tömegű.

De nézzük a dolog jó oldalát. Mi lenne, ha magyar épület dőlne össze? Mármint az
épülettel? Szerintem romhalmaz, tehát törmelékhalom. Ez meg egyben maradt! Egész
jól méghozzá. Arányaiban ekkora esést egy szekrény szokott így kibírni. Persze
az épület tulajának ez biztos sovány vígasz.