[Epitesz-barkacs] Ozmozis vizszuro

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 20., Szo, 16:31:28 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> saccra 3x annyi, viszont az " szennyvízként " is eléri (szerintem) a
> fürdővíz minőséget

A másik listán válaszoltam, de ha már felvetődött, akkor itt is:

4 rész "szennyvíz", 1 rész RO víz az elérendő, beállítandó.
A szennyvíz nemhogy fürdővíz minőségű, hanem - szerintem - ivóvíz minőségű. Mert
hogy átmegy előszűrőn meg szénszűrőn, ami miatt pl nem klóros (ízű-szagú). Az
ásványi anyagokban nyilván picit feldúsul, de ez szerintem nem teszi
alkalmatlanná ivásra, levesbe, szörphöz... és persze fürdésre meg szinte
bármire.

Az RO inkább arra jó, ha nem akarunk vízkövet, meg hát vannak technológiák, amik
megkövetelik a szennyezőktől mentes vizet, pl galvántechnológiák vagy lemosás
után a cucc foltmentesen száradjon. Illetve fontos lehet, hogy ha valaki ki
akarja zárni a megivott a vízből a fellelhető mindenféle hormonokat,
kórokozókat, nehézfémeket, megafenetudja, mimindent.

Galvánüzemben láttam olyat, hogy ioncserélővel már jelentősen megtisztított
vízzel táplálják az RO-t, és az öblítővíz cirkuláltatva van a rendszeren
keresztül. Tehát egy jól kialakított technológia nagyfokú víztakarékossághoz is
vezethet anélkül, hogy elcsesznék a fő folyamatot. Mocsokdrága a
szennyvízkezelés. Más kérdés, hogy itt már igen komoly RO cucc kell, mert egy
olyan, ami percenként tud 20 litert vagy ilyesmit, az már sokmilla. De biztos
behozza az árát.