[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Nov. 20., Szo, 21:39:46 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.11.20. 20:29:37 +1h-kor írta:

> Szerintem ez utólag is megvalósíthatod. Vagy nincs hozzá hely, pince,
> tüzelőtároló?
>
> Van itt nálam 2 db hőtárolós kályhából való tégla, már rég meg kellett volna
> mérnem a fajhőjét vagy ilyesmit. Lehet, hogy tényleg jobb tárolási kapac jön
> ki
> térfogategységenként belőle, mint a vízből.

Építőiparban alkalmazott anyagok fajhője 0,84-0,95 kJ/kgK, a fa fajhője 1,7-3
kJ/kgK, így hőtárolás szem-pontjából 1 kg fa 2-3 kg betonnak felel meg.

A hőtárolóképesség a tömeg és a fajhő szorzata. Egy összetett határoló
szer-kezetnél a tárolt hőmennyiség a rétegrendnek is függvénye.

http://www.mfk.unideb.hu/userdir/csiha/F%FBt%E9stechnika%20I/El%F5ad%E1sok/2a%
20%C9p%FCletfizika%20KF-HE.ppt.