[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 21., V, 17:42:07 CET

vajk fekete wrote:
> ha 40 fokos a visszatero, es a fusttel akarod felmelegittetni, akkor
> mindenkeppen talalkoznia kell a 40 foknak a fusttel. es akkor kijon
> belole a katrany.

Szerintem nem, ha a kátrány már a magas hőfokú térben elégett, és az
égéstermékben már nincs éghető anyag. Ettől még persze az lehet nagyon forró.

Normálisan beállított bármilyen cirkó vagy gázkazán is így működik, a láng nem
érheti el a hőcserélőt, mert ha igen, akkor a még el nem égett részen gyorsan
belehűt, és egy halom CO fog keletkezni. Nem az a fő baj, hogy ez életveszélyes,
hanem hogy ennek az égéshője nem lesz kihasználva.