[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 22., H, 10:42:20 CET

Dienes József wrote:

> Rossz hírem van...
> http://metal.elte.hu/~phexp/doc/hot/j7s3s8s2.htm
> http://www.kfki.hu/chemonet/hun/teazo/hogyan/h00/mikro4.html
>
> És igen, szerencsére ritkán történik ilyen, de akkor tényleg
> be is b...ik. :-)

Köszi az infót, nem gondoltam volna, hogy ebben az irányban is működik a túl...

Nálam azért nincs gond, mert én rezsóval nyomulok, méghozzá alapvetően
indukcióssal, aminek a leginkább teafőző aljára igen erőteljes a hatása, azaz
nagy a teljesítmény per cm2. Ezért a teafőző alján már langyos víznél is
megindul némi buborékképződés, ami 60-80 fok táján már elég erős hangot is ad,
olyan gyakori. Amikor meg már közeledik a 100 fokhoz, akkor ez meg is szűnik,
elhalkul, mert ekkor már bugyogás következik.

Mikrónál az lehet a probléma, hogy ott a hő magában a vízben keletkezik, és ha
jól (itt szerencsétlenül) találják el az edényméretet, akkor kb egyenletesen. A
bögre meg a víztől melegszik, tehát annak a felülete kevésbé alkalmas a
buborékképzésre, marad a szennyezőanyag. Azért ez mindig van, nagyon gondosan
kell eljárni, ha ezt a felrobbanós kísérletet valaki sikerre akarja vinni.
Érdekes infó lenne, hogy mennyire hajlandó a víz túlhevülni. 1-2 fok még nem
okozhat olyan nagy problémát talán. 1 foknál a víz 2 ezrelékének az
elforralására elegendő energia halmozódik csak fel. Persze fröccsenést ez is
okozhat.