[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 22., H, 15:40:47 CET

Balázs Bámer wrote:

> Nem is átfolyó rendszerűre gondolok, ahhoz nagyon nagy teljesítményt
> kéne tudni leadni. Inkább egy kicsi puffert, mondjuk 80 literes
> bojlert tölt meleg vízzel hőcserélőn keresztül. Ez persze kiegészítő
> funkció lenne a fűtés mellett, ennek energiaigénye töredéke a
> fűtésének.

Hát ha szép lassan megy rajta át a víz, akkor elképzelhető, de itt ugye
eredetileg lehőszigetelt külső részről volt szó, és a felületi hőleadás helyett
víz vinné el a delejt.

Filóztam rajta, hogy lehetne megoldani, hogy pl nyáron, amikor nem kell fűtés,
akkor is valahogy működjön, és arra jutottam, hogy van az agyonhőszigetelt, nagy
tömeg, ami jó forró, és a hőszigetelésen belül lehetne egy csőrendszer, ami
valamilyen mechanikai trükkel változtatható hőszigetelésű. Ha maximálisan van
szigetelve, akkor gravitációsan áramlik bele a felmelegedett víz egy tartályba.
Ha viszont onnan erős az elhasználás, akkor ki lehetne nyitni a hőszigetelését,
miután bekapcsolt egy szivattyú, innentől már teljesítmény is jönne.

Részleteken nem agyaltam.

> De nem jó, mert nyáron nem lehet vele HMV-t csinálni. Vagyis lehet,
> csak elkezd fűteni a kályha (-:

Ezzel az agyonyhőszigetelt módival lehetne.

Persze, ha van napkollektor, akkor minden még bonyolultabb lenne.