[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Nov. 22., H, 19:50:38 CET

vajk fekete  <halaloszto at yahoo.co.uk> 2010.11.22. 17:31:45-kor írta:

> 6l/perc az siman elmegy 18-as (mm-ben) csovon is. meg 16-oson is.
>
> ha 16 oran at 24kW-t akarsz kivenni, es azt 4 ora alatt betenni, akkor
> tenyleg
> 100kW tuzter kellene. de atlag csaladi hazban ilyet senki nem akar.
>
> az en kicsit szigetelt hazam -15 fokban igenyel 8-9kW-ot. legyen 10 hogy
> konnyu
> legyen szamolni.
>
> ergo 12 orara (ha ilyen bazi hideg vagyok, hajlando vagyok naponta ketszer
> befuteni) kell 120kWh hoenergia.
>
> ha 4 ora alatt eg le, akkor ez alatt atlag30kW-ot kell tudjon. meg ez sem
> [...]

a hőszigeteletlen házikónk 1 szobája az elmúlt télen átlagban 600Watton,
hidegben 900Watton
kapott egy olajradiátoros fűtést (a maihoz hasonló napokon a 600Wattos is csak
szakaszosan kellett)

szóval  a  24kW-os cirkók (ha lenne gázom, és annál kisebb teljesítményűt nem
is árulnak) is csak
15%-os terheléssel mennének, tehát nem lenne érdemes ilyenre beruháznom

abban is igazad van, hogy a 24kW-os terhelésre 24órában nem lenne szükséges
állandóan,
mert amikor a problémás kéményem még működött, a kb 20kW-os vegyes kazán
még a legnagyobb hidegekben is lefojtott huzattal ment (puffer nem volt hozzá)
és az
is csak max 16órányit