[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 22., H, 21:33:03 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Szerintem inkább javítsd azt a forrasztást. Minél hidegebbhelyre
> teszed, annál rosszabb lesz a hőszivattyú hatásfoka. Valahány fok
> alatt aztán le is tilt és csak villanybojlerként működik tovább.

Eredetileg bent volt a hőelvonó oldala? Tényleg nem működött, ha kint volt?
Pedig úgy lenne jó.

Ha a gáz energiaára harmada a villanyénak, a kompresszor meg tud teszemazt 3-as
COP-ot, akkor a vízbe benyomott energia harmada származik direkt villanyból, a
2/3-a meg a harmadárú gázból, tehát összességében a villany árához (legyen x)
viszonyítva a vízbe került energia ára 1/3*x+2/9*x=0,55x, azaz kb az összesített
COP 1,8. Nincs kizárva, hogy annyit vagy többet magától is tud, ha kint van a
hőelvonó (elpárologtató) rész. Legalábbis az év zömében biztos tudna még többet
is.

Nyáron viszont tök jó, ha bent van, mert hűti a lakást. :-)