[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 23., K, 11:08:15 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

>> És mozdíthatatlan lett? :-)
>
> víz nélkül 150kiló, vízzel 350kiló
>
> 150kiló volt az, ami "landolt"....

Nem ügy, a vizet bármikor le lehet ereszteni ugye.

> az áttelepítéshez  50x50centis, és küszöbjárásra is alkalmas
> "gurit" kellene alábiggyeszteni, és ehhez egy plafonra akasztható
> emelőt is jó lenne felszerelni, stb.

Vagy hívni 1-2 erősebb ismerőst, akik simán megemelik.
Elképesztően erős emberek vannak néha. Pl van egy galván áramforrás, amiben van
350 liter olaj, a bele rakott holmi meg olyan 4-500 kiló lehet. Valamelyik barom
tervező ilyenekből rengeteget tervezett olyan galvánsor mellé, ami fölé utólag
valami kábellétrát raktak, tehát nem emelhető ki. De ezek mégis kimelték úgy,
hogy az olajat leeresztették, aztán ferdén megbillentették a gépet, és a
belsejét kézi erővel kihúzták! Én ezt csak daruval vagy targoncával szoktam,
mert még az se mindegy, hogy hogy megy be-ki, mert fel tud akadni. Vaslemezen
ezt a dögöt (a belsejét) lökdösni képes vagyok, nagyobb erőfeszítéssel
megbillenteni is, ezek meg az edényéből is kiemelték. Nem tudom, hogy csinálták,
de nem kezdenék egyikkel se verekedni, az biztos.

> pláne, ha a "szereléshez hozzáférhetőség" miatt
> leglább hokedlimagas legyen az alja,
> akkor az ajtó magasságát is meghaladná, szóval

Lehet, hogy ahol most van, az nem valami jó hely. Ha kitalálod a helyét,
alkalmas eszközökkel a végleges helyére kerülhet úgy, hogy ott még minden
porcikája is szerelhető, javítható legyen.

Földön álló holmit amúgy billentgetéssel szoktam magasabbra tenni. megbillented,
alárak valaki egy x vastagságú cuccot, stafli, tégla..., sokminden szóba jöhet.
Utána billentés a másik irányba, oda meg egy 2x vastagságú mehet alá.
És így tovább 3x, 4x... végül mindkét fele alá egyforma számú x vastagság kell,
persze kellő alappal, nehogy maga az alátámasztás önmagában boruljon fel, mert
onnantól baleset lesz a vége.

Így akár fél méter magasra is fel lehet egy nagy dögöt emelni.