[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 23., K, 22:42:14 CET

> Aztán amikor fel akarjuk használni a hőt, a kavicson ellenkező irányú
> lehet a légáram, tehát a hideg oldalon megy be a helyiség levegője,
> és a forró oldalon jön ki a forró, de itt is a söntágas módit kéne
> használni. Vagyis szinte az összes hő felhasználható.

Sőt, annak sincs akadálya, hogy a forró levegő nem a lakásba jut, hanem
levegő-víz hőcserélőbe, és a kiépített vízrendszert melegíti.

Látszólag fölösleges a levegőt, mint közvetítőközeget belevonni a dologba, de
ott látom az előnyét, hogy az égéstermék lehűtése anélkül történhet meg, hogy
kátránykicsapódás történne, mert a kazánban a már felforrósodott levegő
találkozna az égéstermék forró részével. Vízzel ezt nem lehet megcsinálni.

Azt nem tudom, hogy mindez a gyakorlatban hogy nézne ki. Számolgatni,
kísérletezgetni kéne.