[Epitesz-barkacs] legmozgatas plafon alatt

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 24., Sze, 22:39:40 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> alulról nyitott gerendás plafon esetén a plafon síkjához kepest
> "lelógnak" 20centire a gerendák, emiatt a plafon síkjában...

Mértél valami érdemi értékeket? Miket találtál? Most már elég hüsi van kint
ahhoz, hogy tettenérhető legyen egy akár 10-20 fokos eltérés is a plafon és a
padló közelében lévő levegő hőfoka között.

Próbaképpen: ha van bármilyen szobai ventillátorod, de nem ilyen kis minike
PC-s, akkor a jellemző tartózkodási helytől távolabb plafonventillátorként
felszerelve létrejön egy áramlás, ami leküldi fentről a meleg levegőt, szóval
lassan, nem egy pillanat alatt, de összekeveredik az egész, és a gerendaközök se
fognak számítani. Ha a gerendák alsó szintje alatti légrétegek hűvösebbek,
megfelelnek annak, ami bárhol máshol is van, akkor a közökben se tud melegebb
lenni a levegő.

Természetesen a közök szakszerű hőszigetelése (= alulról párazárt amellett, hogy
tényleg hőszigetel) sokat fog jelenteni. A ventillátorka (ami ezután már sokkal
kisebb légáramú lehet) ekkor is előnyös lehet, mert a falak még mindig nem
lesznek jól hőszigeteltek, tehát a külső hideg felületek mentén lefeléáramlás
jön létre, és esetleg máshol van a fűtőfelület. Persze ez egy olyan áramlás, ami
így magától létrejön, ami nem hoz létre egyenletes hőfokeloszlást, mert akkor
megszünne az áramlás, tehát ennél feltétlenül fent lesz a meleg, lent a hideg.

Padlófűtésnél és jól hőszigetelt falnál már egészen egyenletes tud lenni a
hőfok. Egyszer mértem gyors hőmérővel ismerősnél ilyen házat. Két szint volt, és
az alsó szint padlója közelében is szinte pont annyit mértem, mint a felső szint
plafonja közelében.