[Epitesz-barkacs] klimatoltes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 29., H, 17:16:18 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> régebben Vajk említette, hogy ősszel és tavasszal a klímások náluk
> palackokkal hol rátöltöttek, hol meg levettek a rendszerből.
>
> csak azt nem találtam meg, hogy pl ősszel melyik műveletet csinálták,
> és miért?

Ez a hétköznapi klímahasználót nem érinti. Itt arról volt szó, ha jól emléxem,
hogy a kültéri cuccok a tetőn vannak, és jó hosszú csövekkel csatlakoznak a
beltérikhez. (Meg gondolom, jó nagyok, és egy kültéri központi géphez sok
beltéri tartozik).

Hűtés üzemmódban hideg lé megy lefelé, ami elpárologva kisnyomású, hideg gázként
meg felfelé, ez van nyáron. Télen, ha netán fűtenek vele, akkor nagynyomású
meleg gáz megy lefelé, és lent kondenzálódva meleg léként megy felfelé. Szóval
az utóbbi esetben a nagyobb átmérőjű csőben lényegesen nagyobb lehet a csőben
lévő nagynyomású gáz tömege, mint amikor kisnyomású.

Ha csak hűtés üzemmód van, akkor is lehet némi különbség: télen a kültéri
hőmérséklete nagyon más, de innentől már nem tudom, mi az ábra. Azért ezek
biztos komolyabb gépek, mint amik pl nálam vannak.