[Epitesz-barkacs] futoviz gazosodik

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 1., P, 10:01:43 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> sajnos én sem tudom vegyileg, hogy mi van abban a fekete dzsuvában.
>
> de pl. létezik egy " tannin "   nevű vegyület, ami fekete, és a
> vasrozsda helyett egy  " vastannát " nevű trutyi alkalmas a
> rozsdagátlásra, ( foszforvegyületre emlékszem ) de nem hinném, hogy
> teát főzött valaki ehhez.

Lehet, hogy az idei műveletnél begyűjtök belőle, és megpróbálom vegyésszel
megnézetni, mi a fene is ez. Remélem, gyakorlatból rávágja, és talán valamivel
igazolni is tudja. Sőt, a további remény, hogy ötlete is lesz, mit kéne a vízbe
tenni, hogy akár oldatba vigye a trutyit, akár a helyén stabilizálja, szóval ne
keletkezzen áramló, aztán szűkületekben lerakódó valami. Nekem már az is tök
fura, hogy nem ott rakódik le, ahol kicsi az áramlás, hanem pont forítva, a
szűkületekben.

Ezt a tulajdonságát talán úgy lehet kihasználni, hogy könnyen leszerelhető
szűrőt kell a rendszerbe rakni, mert hogy a szűrő esetleg átveri ezt az anyagot,
szűkületnek minősíti magát, és bele rakódik.

Ahova menni fogok, van is ilyen szűrő, de hülyén csinálták. Okosan úgy kellett
volna, hogy 3 golyóscsap társaságában egy by-pass ággal párhuzamosan kellett
volna rakni, leszereléskor az ő 2 golyóscsapját elzárni, a bypass ágat kinyitni,
szűrőt tisztítani, aztán vissza az egész. Most a vízrendszer valamilyen mértékű
leeresztésével fog járni a szűrő tisztítása, ha egyáltalán felfogott valamit.