[Epitesz-barkacs] szurkeviz volt pusztult indirekt

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Okt. 3., V, 14:40:38 CEST

PL  <pocsai at atme-net.hu> 2010.10.03. 13:40:07 +2h-kor írta:

> Plusz alapból van esőviz-elvezetési díj is!
> De ha valaki bemutatja, hogy az esővize nem az ő rendszerükbe folyik,
> akkor ez a díj is csökkenhet.

valamelyik kisebb városban ( sajnos elfelejtettem a nevét )
a csatornába füstgenerátort kapcsoltak, és a csatornába kötött
esővízcsatorna füstöt okádott, ott felszólították az illetőt,
hogy az esővizes ágat csatolja el a szennyvízcsatornától

tehát 1 azaz EGY városka itt magyarhonban is lépett ilyet
(persze a csatornamű költségérzékeny volt, tehát "nem székesfővárosi" )

> Namost ilyen környezetben ha valaki csinál egy ilyesmi rendszert:
> http://houseandgardenningaddicts.files.wordpress.com/2010/06/greyuse_concept
> .jpg
> akkor valószínűleg jelentősen csökkenni fog a vízszámlája.

közben rátaláltam:

http://fmh.hu/fokusz/20100414_kek_fust_szallt_fel

Ha kék füst száll fel - komoly bírságra számíthatnak a szabálytalankodók
Kőszárhegy, Szabadbattyán, Székesfehérvár - Rosszul járhat, akit azon kapnak
rajta, hogy a csapadékvizet a szennyvízcsatornába vezeti: az illegális rákötők
visszamenőleg is fizetnek.

2010. április. 14. szerda | Szerző: Móré Erzsébet

- Öt esővízcsatornából kék színű füst szállt fel, amikor a Fejérvíz Zrt.
munkatársai ellenőrzést végeztek - értesítette lapunkat kőszárhegyi civil
tudósítónk,  Borjánné Nyul Katalin.  - A füst azt jelezte, hogy az illető ház
tulajdonosa az esővizet a szennyvízcsatornába vezette, ez pedig szabálytalan,
és a tisztítórendszerben üzemzavart, sőt költségnövekedést okoz.

A felvétel egy korábbi ellenőrzésen, Etyeken készült: jó néhány helyen ott is
felszállt a kék füst

Persze az is érdekes kérdés, mi a következménye, ha valakinél felszáll a kék
füst? Zsebők Lajos erre is válaszolt:
- Levélben szólítjuk fel a tulajdonosokat, hogy szüntessék meg a rákötést,
mégpedig harminc napon belül. Általában meg is teszik  mellesleg ellenőrizzük
is , ugyanis elég költséges mulatság a szabálytalankodás: a lehullott és
kiszámított csapadékmennyiség arányában öt évre visszamenőlegesen kap
szennyvízdíjszámlát az illető...
A   főmérnök tájékoztatásul elmondta,  hogy a   közeljövőben  is folytatódnak
az ellenőrzések. A tervek szerint Sárbogárd térségébe   mennek a szakemberek,
de   erről is értesítik  előzetesen az ott  lakókat.
Címkék: csapadék, eső, szennyvíz, csatorna, elvezet