[Epitesz-barkacs] szurkeviz volt pusztult indirekt

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 4., H, 04:14:19 CEST

szepygab at gmail.com wrote:
> Ennyit nem lehet győzni tartállyal.
>
> Már 30 m3 is borzalmas méretű, legalább egy leszerelt vasúti kocsi
> tartálya kéne hozzá. Azt beásni egy kertben sem akármilyen móka.

Sokan gyűjtögetnek esővizet mindenféle hordókba meg egyebekbe, de ezek a vizek
egész évre vannak begyűjtve, hanem általában csak esős időszak utáni locsolásra
használják. Nálunk ugye ezek az időszakok elég jól váltogatják egymást, nem úgy,
mint sok helyen, hogy van az esős évszak meg a száraz évszak.

Szóval nincs kizárva, hogy ha van valahol a ház felső részén esővízgyűjtési
lehetőség, akkor egy viszonylag kis tartállyal megoldható lenne pl a wc-k külön
töltése. A megtérülése persze így is kérdéses.

Kertlocsoláshoz meg van egy aránylag olcsó ötletem: manapság mindenféle műanyag
medencéket lehet kapni, amik egész jól bírhatják a gyűrődést, ha nem használják
őket, csak víztárolásra vannak. Akár jó sok m3-es is lehet egy ilyen, és van rá
esély, hogy esőtől esőig kitart.

Ez persze nem a víz+csatorna díjjal versenyez, hanem csak a vízdíjjal, mert ugye
van lehetőség külön mérőre, aminek az adata levonandó a csatornadíjból. Ez
inkább a növények szempontjából lehet tehát jó, mint megtérülésileg. Az ívóvíz a
maga klór- vagy hipótartalmával nem biztos, hogy olyan frankó bármilyen
növénynek, bár ehhez nem értek, csak sejtem.