[Epitesz-barkacs] szurkeviz volt pusztult indirekt

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 5., K, 09:44:17 CEST

Kormos Imre wrote:
> Bakker, mekkora ez a tározó, alig látszik a légifelvételen, hogy
> hiányzik a sarkából valami, mégis elvitt 2 falut...

A guglival meg lehet mérni nagyjából: 250ezer m2 körüli.
A lezúdult vízmagasság nem tudom, mennyi lehetett, de valami 400ezer m3-re
emléxem, amiket mondtak.

A légifelvételből, aminél összevethető a szélességgel (bő 400m a legkisebb
helyen) a mélység, hát az nagyon húzós, én megkockáztatnám, hogy a kimosott rész
bőven mélyebb 10m-nél.

Mindenképpen hibásnak érzem laikusként is az egész tó kialakítását, mert ekkora
felület párologna akkor is, ha 10-20 méterrel mélyebben van. De hát ez már csak
utólagos háborgás.

Nem lehet, hogy száraz időben, amikor nincs víz a tetején, és kitermelnek az
anyagból, akkor innen a sarkából történt a művelet? Tehát itt állandóan
megbontott majd visszaépített, sosem megnyugvó töltés lehetett?