[Epitesz-barkacs] soros kondi rovidzar

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 5., K, 11:17:26 CEST

Kormos Imre wrote:
> Ide bármilyen kapcsolót betehetsz, a kondi nem akar a kapcsolódon
> ívet húzni megszakításkor, mint egy tekercs.. (ráadásul nem is
> megszakítod, hanem rövidrezárod azt a kondit..)

Igen, és pont ez okozza a problémát. Marha nagy zárlati árammal reagál a kondi a
rövidrezárására. Simán össze is ragadhatnak az érintkezők. Ezért javasoltam azt
a 10-15 ohm körüli ellenállást. 10 ohmnál pl, ha a kondi 250V-on áll éppen,
akkor egy jó rövid idejű 25A-es impulzusáram keletkezik, amit bármi kibír. Az
időállandója 10 ohm * 3e-6 F = 30 us, azalatt semmi nem melegszik fel, ami picit
is makroszkópikus, pl eg érintkező anyaga, vagy egy drótvég.