[Epitesz-barkacs] szurkeviz volt pusztult indirekt

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 6., Sze, 13:33:02 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Nem vasalt betonszerkezetről lévén szó, a húzást szarul bírja.

Szarul, de ez nem nulla ám!
Pl a födémbéléstestekben sincs vas. Ha ráb...k egy kalapáccsal a tetejére
(amikor még felbeton nincs), elvileg húzószilárdság nélkül szinte koccintásra le
kéne szakadnia.
Én meg amikor ilyet műveltem, már attól tartottam, hogy a födém fog leszakadni
alattam, akkora marha nagyokat kellett odaverni.

Azért ezek nem jelentéktelen erők, bár itt lehet, hogy szarabb anyag volt
sokkal, mint a beton.

Viszont jókora keresztmetszet is volt.