[Epitesz-barkacs] Gyorsepíto FaforgacslapCsavar

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 7., Cs, 14:02:13 CEST

SZIGETI Szabolcs wrote:

> Amúgymeg szerintem mindent arra kell használni (bizonyos határok
> között), amire tervezték, ha nem így teszünk és tönkremegy, akko rmeg
> ne csodálkozzunk.

Ha muszáj, az ember kezében minden kalapáccsá válik. :)
Régi tanár mondta a középsuliban, hogy egy ügyes ember egy fûrésszel többre
megy, mint egy ügyetlen egy szerszámkészlettel. (Lehet, hogy nem pontos az
idézet).

Annyiban biztos igaz, hogy nekem van egy fûrészlapom, amit felszigszalagoztam
egy fára, ami valami nyél volt. A fûrészlap vége néhány mm-en be van merõlegesen
hajlítva, meg van élezve. Ez a legkiválóbb hátvakaró szerkezet. :-)

Az erõszakról:
Minap mesélte egy emberke, az autójában van valami szerkezet, asszem szíjfeszítõ
vagy mi, automata hidraulikus. Méregdrága a cseréje. Szétszedte, mindent jónak
talált rajta, nem értette, miért nem feszít, végül rájött, hogy van benne egy
kis golyós-rugós szelep, az ereszt át.
Megkapirgálta valamivel a fészket, ettõl nem lett jó, pedig új golyót is rakott
bele, megfelelõ méretût. (Ez egy gépmûhely, mindenféle lehetõség van ott.) Végül
fogott egy réz dornit, az új golyót a fészekre illesztette, és a dorni
segítségével rávágott kalapáccsal. Ezzel a golyó elkészítette a saját fészkét,
innentõl jó a cucc, a probléma megoldódott.

Állítólag az autók szelepénél lévõ hidrotõke is hasonló elven mûködik, nincs
kizárva, hogy én is szétnézek ott, és én is alkalmazom a módszert. Kb egy
százast lehet megtakarítani, ha más baj nincs.

Arra kevés embernek van pénze, ideje, hogy minden frincfranchoz pont oda való
szerszáma legyen. Nekem is van ilyen problémám, ahány elektromos cumó, annyiféle
csavar van bennük. Ha nekifogok huzalozni, odakészítem az összes olyan
csavarhúzót, ami ezekhez van optimalizálva. Van, amit más fajtából köszörültem
be. (Ezek sima csavarhúzók persze.)

A lelkem mélyén dühít, hogy ezek a kereszthornyos csavarok ennyi félék, és hogy
az én bõrömre direkt eltéréseket építenek be a gyártók. Nem csak ez a kétféle
van, ami itt szóba került. Azt megértem, ha laikusok által szétszedhetetlenre
készítenek veszélyes holmikat. Az már nem fogadható el, hogy szakember számára
is szétszedhetetlen némelyik. Pl van olyan csavar, amit csak behajtani lehet.
Hát... majdnem ideírtam, mit csináljanak vele.

hjozsi