[Epitesz-barkacs] esocsatornavas hajlitas in situ

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 9., Szo, 20:20:50 CEST

vajk fekete wrote:

> Milyen otletetek lenne arra, hogy a helyszinen, tehat leszereles
> nelkul visszagorbitsem a vasakat? Bazi nagy ero kell hozza, kb
> 5x30-as laposvas. Es kb 6-7meter magasan van. Fel merek menni a
> letran (3x11 foku), de nem lehet fent akarmit csinalni.

Szerintem nem létráról kellene, hanem valahonnan kölcsönözni olyan könnyen
arrébb helyezhetős állványt. A létrát gondolom a falnak tudod csak támasztani.
Vagy a csatornának gondoltad?

Nagyon nagy erő nem kell hozzá, nyilván tőben hajlott el, nem a kerek része. Más
kérdés, hogy mit lehetne tenni, ha vissza is nyomnád, hogy úgy is maradjon.

Biztos, hogy 5x30-as? Nem csak 5x25-ös vagy 4x valahányas?

Ha felmész, próbáld lemérni, és megállapítani, hogy ténylegesen hol hajolt el.
Gondolom a szarufa felső élére van csavarozva, és lefelé indul a kerek rész.
Sajnos felfelé nyomva az történhet, hogy az alsó csavarnál felfelé hajlik, tehát
elválik a szarufa síkjától. Ezért lehet, hogy eredményesebb lenne egy pajszerrel
nekimenni a szarufa vége és a kerek rész közé feszítve (ha így van megoldva).