[Epitesz-barkacs] esocsatornavas hajlitas in situ

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 10., V, 00:04:07 CEST

vajk fekete wrote:
> aha, a szarufanak ellentartva! erre nem gondoltam. a letrat a
> csatornanak maganak kell tamasszam, mert az eresz bazi szeles, ha a
> falnak tamasztom a letrat, el sem erem a csatornat.

Ha netán ez a módszer is dugába dőlne, mert azt látod, hogy a szarufa felső
élére csavarozásnál hajlik, nem pedig ott, ahol kezdődik a kerek rész, akkor
kicsit bonyolultabb célszerszámot kéne elkövetni:

Ez abból állna, hogy valami kétoldalról alányúl a vasnak a csatorna alatt, és
megtámaszkodik a vason alulról, és ferdén a ház fala felé kinyúlik egy kar. Ezt
kell magad felé húznod. (le kéne rajzolnom, mert így nem biztos, hogy érthető.)

A dolog lényege, hogy közel a kerek rész kezdetéhez nyomaték keletkezzen, és
lefelé ható erő is, így talán nem akar elemelkedni a vas a szarufától.

Ha majd sikerül akárhogy visszahajlítani, akkor kis asztalosmunka: fadarabokat
kéne olyan alakúra vágni, hogy megtámasszák az egyes csatornavasakat a szarufa
végéhez. Rögzítésül egy csavar vagy szög is elég lehet, a lényeg, hogy a
továbbiakban ne tudjon lehajlani a vas.