[Epitesz-barkacs] vorosiszap megin

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 12., K, 13:33:21 CEST

vajk fekete wrote:
> en azt nem ertem, hogy miafenet keres egy lakopark meg egy sorhaz
> devecseren???

Félreérted, biztos az ékezethiány miatt:
Nem sorház, hanem sörház! Annak van létjogosultsága! :)

> a szetment hazak csaladi hazak, tyukollal, gazdasagi epuletekkel. nem
> eleg tragedia a falunak es az embereknek hogy tonkrement a hazuk, az
> egesz eletuket is tonkre akarjuk tenni azzal, hogy olyan beepitest
> hozunk letre, ami oda nem valo, ott soha nem volt, es ami total
> alkalmatlan az emberek eletmodjahoz? nekik nincs am szaritos
> mosogepuk, es emeleten sem laktak soha eletukben.

A dolog azért bonyolultabb, de majd most, a nemzet nagy építészétől megtanulnak
máshogy élni, kultúra folyik a fejükbe a vörösiszap helyett. A tartásuk is
megerősödik, nő majd népnemzeti gerince még a csigának is. :-)

Mindettől függetlenül nem biztos, hogy a makovecz tök szar, élettől
elrugaszkodott dolgot akar csinálni, én semmit nem tudok róla, ezért véleményem
sincs (nem, mintha ez bármit is számítana).

A gondolatot, hogy odébb fel kéne építeni egy falut, ezt nem tartom rossznak, és
ebben nem mindegy, hogy ki a főtervező. Ez nem akármilyen csuklógyakorlat. Nem
is tudom, történt-e valaha is ilyen, hogy egy falut építenek nulláról,
zöldmezősen, hogy így fejezzem ki magam. Ha sorházas lesz, az nagy tévedés
lenne.

Vannak lakóparkok, amik különösen jónak tűnnek, bár nem falu. Itt a közelben is
van egy, nem ma épült, de nem is túl régen. Kifejezetten frankó lehet ott élni
városi életmódú, de mégse lakótelepen vagy régi fajta bérházban élni akaró,
főleg fiatalok számára. Ez sorházas, de nagyon jól van megcsinálva.

Nem látom akadályát, hogy ne sorházas módon is csináljanak jó hangulatú, a régi
életmódtól nem elrugaszkodott életre lehetőséget adó falut, aminek egy része
akár ilyen sorházas is lehetne, mert ott se mindenki akar disznót meg csirként
nevelni.

> hazak. aztan kezd gyanus lenni, hogy ugyanazt latod mint 4 perce.
> Mert kb 10 tipusterv alapjan epitettek legalabb 40 hazat, es van
> ismetlodes. de nem zavaro. teljesen odaillo hazak, es pont olyan
> eletmoddal lakjak oket mint elotte.

Ez a tipustervesdi régen is ment. Aki ilyet választott, annak gyorsabb volt az
elbírálás, meg minden olcsóbb volt, vagy ilyesmi.

Itt meg érthető. Nem mindegy persze, hogy kik, milyen felkészültséggel követnek
el tipusterverket.

A makovecznek az az előnye, hogy benne van valami népi elkötelezettség. De
meglepne, ha csak neki lenne persze. De hát ő a "mikutyánkkölyke". Ez nálunk
sosem volt máshogy. Magyarok vagyunk, vagymi.

Az viszont gáz lenne, ha olyan épületek keletkeznének, amik mintegy
kikényszerítenek egyfajta életmódot. Mert hogy a makovecz tudja a tutit, hogy
kell egy igaz magyarnak élnie, máshogy meg nem is lehet, nem is szabad, és az
épületek ezt kikényszerítenék. Beépített ellenőrző kamera, hogy naponta
imádkoznak-e, vagyafenetudja. :-)