[Epitesz-barkacs] motoros gurulos utcai autobejaro kapu

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 12., K, 14:30:37 CEST

Zsolt wrote:

> több helyen láttam, hogy egy hosszú vascsövet tesznek megvezetőnek,
> amin vagy PA vagy vas kerek gurulnak.
> erre gondoltam én is, de milyen vastag legyen az a vascső? mert a
> vascsövek ára nem ócsó és számításom szerint kellene belőle majd 9
> méter.

Szerintem a vascsövek ára ingyen van, a cső nem olcsó. :-)

Különben teljesen megfelelhet valami 3/4 collos cső. Nem lesz az olyan drága.

Nem tudom, hogy szokták beépíteni, ha nekem kéne, hegesztenék az aljára
valamiket, amik a betonba tudnak kapaszkodni.

> nekem itthon vannak colos cső darabok melyeket összehegesztek.
> ez jó lehet ehhez ?

Persze, ez is tök jó. Minél vastagabb, annál könnyebben fog tudni leugrani,
szóval lehet, hogy a takarítást nem tudod így megúszni. Ugyanakkor az autó
kerekének annál kevésbé kellemetlen.

> mennyire álljon ki a betonból a cső ?

Szerintem a fele legalább, hogy a kerék körbe tudja venni.

> hogyan csináljam, hogy néhány év alatt ne töredezzen a beton a cső
> mellett ?

Jó betont használj. A cső beleül, eloszlik a teher, nem lesz vele probléma. Arra
nincs ötletem, hogy milyen sűrűn kéne az aljára hegeszteni olyan vasakat, amik
beleakaszkodnak a betonba. Én biztos elég sűrűn, úgy 20 centinként biztos
odahegesztenék valamiket. Ezek lehetnek bevátott, kihajlított laposvas-darabok,
vagy akár betonvas kampók vagy U alakok is úgy, hogy az U két szára legyen
felhegesztve, az U alja legyen lefelé. Még azt is el tudom képzelni ebben az U
módiban, hogy át legyen fűzve rajtuk valami bordás vas.

> hogyan tudom megakadályozni, hogyha valaki megemeli a kaput akkor ne
> tudja a sínről leemelni ?

A végein legyen erre valami szerkezet, ami ezt megakadályozza, amúgy meg legyen
baromi nehéz. :-) Ez persze hátrány a nyitogatásnál, és veszélyes a becsukásnál.
(ottmaradó ujj, és ...)

> mondjuk lesz a kapu vagy 150-200 kg.... és a zárásnál, meg a másik
> felén is lesz támasztó felül, de 4.6 méteren hajlik annyit a 40*60
> zártszelvény...

Na azért azt megnézném, hogy valaki akkorát emel, hogy egy kapu, ami jól van
megszerkesztve, élében elhajoljon.

> 2 vagy 3 kerék legyen a kapu alatt ? tekintve, hogy 4.6 méter széles.

3 vagy 4 is akár. Mert hogy oldalirányban elég jól hajolhat. Bár így se
lehetetlen jól merevíteni, de mégis, ne legyen az, hogy ha valaki nekidől, akkor
fél métert behajlik. Így is meg kell olyanra csinálni, hogy az így keletkező
csavaró nyomatékot felvegye akkor is, ha lent rögzül a kerék által az alja.