[Epitesz-barkacs] hofokon tartas?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Okt. 13., Sze, 09:51:12 CEST

Hofferek Attila  <hofi at soka.co.hu> 2010.10.13. 09:03:04 +2h-kor írta:

> Ha 4,4 kW, akkor egy diófával nem a felére szelídítenéd?
> Amúgy simán van 20A-es dióda.

ha felére szelídül, az se lesz rossz

nekem olyan emlékképeim vannak, hogy egy diódával
gyök2 /2 -re változik a kapocsfesz, pl. a régi csöves tévékben
a sorbakötött csőfűtő "ellenállások" 220V mellett valami 156V-ot
kaptak minden trafó nélkül. ( talán a  310V csúcsfesz felét )

szóval én a gyök2/2 = kb 0,7 -tel szoroztam, de ezek szerint át kell
majd programoznom ezt az emlékképemet, hogy 0,5 legyen a szorzó